fbpx


Boka föreläsare snabbt, lätt och billigt.

Bestspeakers är talarbyrån som jobbar direkt mot våra talare, artister och moderatorer vilket gör att ni kan få snabb service och bra priser. Framförallt har vi själva arrangerat seminarier med de mest kända personerna, så vi vet vilka som skulle passa till just ert arrangemang. Tveka inte att höra av dig till oss, så hjälper vi dig med allt från tips och råd om andra Svenska Föreläsare till bokning av Stefan Engeseth.

Stefan Engeseth - Empathic business thinker and performance coach, helping executives and organizations of different sizes, industries, markets, and functions be at their best. An exceptional ability to speed up business results both internally and with customers. I am passionate about transformation, innovation, and moving things forward. Strong social skills and team player, who enjoys being part of a winning team. International author and public speaker.

Stefan Engeseth

Kontakta oss för kostnadsfri support

Stefan Engeseth, en framstående föreläsare, kreativ futurist, författare, konsult och gästprofessor med över två decenniers erfarenhet, har präglat scenen inom såväl svenska som internationella sammanhang med över 1500 föreläsningar, workshops och keynote-tal.

I hans välkända och diskuterade bok ”Sharkonomics,” översatt till sex språk, utforskar Engeseth hajens värld för att extrahera strategiska och effektiva affärsprinciper. Enligt honom är hajar inte bara naturens fruktade rovdjur utan också förebilder för affärsmässig framgång.

Sir Richard Branson, den respekterade brittiske entreprenören och äventyraren, har poängterat att företag, likt hajar, måste vara i rörelse för att överleva och undvika att ”drunkna.”

I en tid då den svenska marknaden inte längre liknas vid en trygg simbassäng utan snarare invaderas av digitala hajar som Amazon och Alibaba, betonar Engeseth vikten av att anamma snabbhet och effektiva strategier i det digitala, globala havet.

”Sharkonomics” delar med sig av insikter om hur även mindre företag, genom att förstå och tillämpa hajars beteendemönster, kan erövra marknadsandelar från sina större konkurrenter.

Boken fokuserar inte bara på anfall utan diskuterar även försvarsmekanismer för företag som står inför utmaningar. I affärsvärlden, där stora företag riskerar att fastna i sin egen historia, kontrasteras Engeseth hajars agerande – de tar inte en ständig ström av PowerPoints, utan tar istället kraftfulla tuggor av sina byten.

Stefan Engeseths klientlista inkluderar företag som Ericsson, Disney Nordic, Danske Bank och Oracle. Han har inte bara delat sina insikter på TedX-scenen utan även delat scenen med internationella kändisar som Alexander Osterwalder, Guy Kawasaki och nämnde Richard Branson.

Engeseth ställer frågor om företagens framtid och vill höra era tankar. Hur navigerar man framåt utan att fastna i det förflutna? Är det möjligt att överleva utan att digitalisera? Hur tar man sig an nya affärsmöjligheter? Var står ni på aggressionsgraden idag och hur aggressiva kan ni vara? Vilka sätt skulle konkurrenterna kunna använda för att attackera ert företag eller er bransch? Hur försvarar ni er idag och vad kan ni lära från hajars försvarsstrategier?