Publicerad: 2014-01-14

Sir Richard Branson kommer till Sverige 2014

Den Globale Entreprenören Sir Richard Branson kommer till Sverige för 2 föreläsningar 3-4 december 2014 i Stockholm och Göteborg. Det är företaget Bestseller PR AB som tar hit grundaren av Virgin-koncernen till Hjärntillskott Executive Day. Förutom Richard Branson så föreläser även Michael Wolf, Swedbanks VD och koncernchef. Fler namn avslöjas inom kort.

Om Sir Richard Branson

Sir Richard Branson var bara 20 år gammal när han 1970 startade Virgin. Det som började som ett postorderföretag för skivor växte snart till att också innefatta skivaffärer, inspelningsstudios och ett skivbolag. Sedan dess har Virgin blivit ett av världens mest välkända och respekterade varumärken. Koncernen har expanderat på bred front och är även verksam inom resesektorn, hotell, nöjen och underhållning, telekom, media, hälsa, rymdturism och rena energikällor. Koncernen omfattar över 400 bolag i 30 länder och har en total omsättning på 21 miljarder dollar. I december 1999 adlades Sir Richard av Storbritanniens drottning för vad han har åstadkommit i entreprenörsandans tjänst. Sir Richard har sedan 1985 varit inblandad i ett antal världsrekordförsök. 1986 korsade hans båt, Virgin Atlantic Challenger II, Atlanten på rekordtid. I augusti 2012 avslutade han en lång rad rekordförsök när han blev den äldste att lyckas kitesurfa över Engelska kanalen.

Om Hjärntillskott

Föreläsningsserie som startade 1994. Numera arrangeras Hjärntillskott vid fyra tillfällen per år på tre orter - Göteborg, Stockholm och Malmö. År 2013 slogs nytt rekord och nu besöker 1750 företag Hjärntillskott varje år.

Tidigare föreläsare på Hjärntillskott

Tony Blair, John Cleese, Bob Geldof, Robert F Kennedy Jr, Bruce Dickinson, Garry Kasparov, Anita Roddick, Victor Muller, The Scary Guy, Percy Barnevik, Christian von Koenigsegg, PG Gyllenhammar, Carl Bildt, Göran Persson, Sven-Göran Eriksson mfl.

Om Bestseller PR AB

Omsättning: ca 35 miljoner
Anställda: 20 personer
Huvudkontor: Göteborg